Andagt: Mine får hører min røst.

"Mine får hører min røst, og jeg kender dem, og de følger mig" Joh. 10,27

Det personlige forhold til Jesus er det mest grundlæggende i kristenlivet. Uden dette personlige forhold til Jesus er du enten ikke født på ny eller du er kommet på afveje i din vandring med Jesus.

Jesus siger at hans får "...hører min røst". Der er her tale om, kontinuerligt at hører Jesu røst og følge Ham. Dit kristenliv handler ikke om at følge efter tjenerne i menigheden. Men at du kender Hyrdens røst og følger Ham.

Men hvad er hans røst og hvor hører jeg den? Hans røst: Ved samfundet med Helligånden i når du læser i bibelen, gennem Ordets forkyndelse, ved Åndens mindelse i dit hjerte og igennem Åndsfyldte brødre og søstre i menigheden.

"Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alle ting og minde jer om alt, hvad jeg har sagt jer." Joh. 14,26


Jesus siger noget mere som er værd at ligge mærke til "...og de følger mig". Jesus siger med andre ord – "Det er ikke nok at du hører min røst, du må følge efter mig".

"Den, som elsker sit liv, mister det; men den, som hader sit liv i denne verden, skal bevare det til evigt liv. Vil nogen tjene mig, DA SKAL HAN FØLGE MIG, og hvor jeg er, der skal også min tjener være; vil nogen tjene mig, ham skal Faderen ære." Joh. 12,25-26

"Børnlille, tag jer i vare for afguderne!(De falske Jesus´er)" 1 Joh. 5,21

Ingen kommentarer:

Send en kommentar