Andagt: Vi er kaldet til en evig herlighed i Kristus.

Men al nådes Gud, som kaldte jer til sin evige herlighed i Kristus Jesus, han vil, efter at I en kort tid har måttet lide, selv fuldt ud berede, styrke, bekræfte, grundfæste jer! Ham tilhører magten i evighedernes evigheder! Amen.” 1 Pet. 5,10-11

Halleluja, vi blev kaldet til en evig herlighed i Kristus. Det er ikke livet hjemme i evigheden Peter her skriver om. Han skriver ikke om noget der skal ske engang ude i fremtiden. Nej, Peter skriver at ”AL NÅDES GUD...” kaldte os (datid) til et vidunderligt liv I KRISTUS.

Tænk dig, ”Al nådes Gud...” har givet dig del i sin evige herlighed. Han som er kilden til al nåde har I KRISTUS givet dig alt hvad du trænger til for at kunne udbryde med salmisten ”Halleluja, alle mine kilder er i dig.”. Paulus skriver det samme i sit brev til de kristne i Efesus.

Lovet være Gud, vor Herres Jesu Kristi Fader, som I KRISTUS HAR VELSIGNET os med al den himmelske verdens åndelige velsignelse.” Ef. 1,3
(Prøv at læse frem til Ef. 2,10 og se hvad du har fået del i I KRISTUS).

Så lad os ikke vandre som denne verdens mennesker ”...i deres sinds tomhed, formørkede som de er i deres tankegang og fremmede for livet i Gud på grund af deres uvidenhed,...” Ef. 4,17-18 som om vi var uden håb og uden Gud i denne verden, men i tro hvile i og øse af denne evige kilde - Kristus. Der findes kun åndeligt liv I HAM.

Til sidst kommer Peter med et vidunderligt løfte – ikke et ønske - ”Han (Gud) vil, efter at I en kort tid har måttet lide, selv fuldt ud berede, styrke, bekræfte, grundfæste jer!” og herefter proklamerer Peter at - ”Ham (Gud) tilhører magten...” hvorefter han slår det fast med et ”AMEN” (betyder på hebraisk ”Det står fast!”).

Bliv i mig, og jeg bliver i jer. Ligesom en gren ikke kan bære frugt af sig selv, men kun når den bliver på vintræet, sådan kan I det heller ikke, hvis I ikke bliver i mig. Jeg er vintræet, I er grenene. Den, der bliver i mig, og jeg i ham, han bærer megen frugt; for skilt fra mig kan I slet intet gøre.”. Joh. 15,4-5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar