Andagt: Hvordan tager du imod Guds Ord?

Derfor takker vi også uophørligt Gud for, at I, dengang I modtog Guds Ord, som vi forkyndte, ikke tog imod det som menneskers ord, men som Guds Ord, hvad det i sandhed er, hvorfor det også gør sin gerning i jer, som tror.” 1 Thess. 2,13

Hvordan tager vi imod Guds Ord? Jeg tror det er et vigtigt spørgsmål som du og jeg godt må stille os selv engang imellem. Tager vi imod Guds Ord på samme måde som menneskers ord? Eller lader vi det få lov til at komme helt ind i vore hjerter og sætte ”tingene” på plads i vore liv? Det kan kun du og Gud svare på. Hebræerbrevets forfatter skriver følgende om Guds Ord:

Thi Guds Ord er levende og virkende og skarpere end noget tveægget sværd og trænger så dybt ind, at det sønderdeler sjæl og ånd, marv og ben og er dommer over hjertets tanker og meninger.” Hebr. 4,12
Dette er Guds Ord og her står der klart at dette trænger ind i dit og mit hjerte og sætter skel. Spørgsmålet her er bare – Hvordan tager du imod Guds Ord? Når Ordet gennemtrænger dit hjerte står du så Ordet imod eller lader du det gøre sin gerning i dig. Jeg ved ikke hvilket Guds Ord Herren har talt til dig men jeg ved at dit åndelige liv og din videre åndelige vandring vil blive påvirket af hvordan du forholder dig til Guds Ord. Jakob skriver følgende:

...tag med sagtmodighed (uden oprør) imod det ord, som er indplantet i jer, og som har magt til at frelse jeres sjæle...” Jak,21b

Ingen kommentarer:

Send en kommentar