Andagt: Det første som jeg selv modtog.

Brødre, jeg vil minde jer om det evangelium, som jeg forkyndte jer,...” 1 Kor. 15,1

Vi har altid brug for at mindes det evangelium som vi tog imod. Dagen hvor vi vokser fra dette enkle budskab om Jesus kommer aldrig.

Det har altid bedrøvet mig at høre kristne sige efter et evangelisk budskab. ”Der var ikke noget nyt i det. Jeg har hørt det hele før.”.


Dette så Paulus, Peter og Johannes helt anderledes på. Se evt. 2 Pet. 1,12-13 ”Derfor vil jeg altid minde jer om...” og 1 Joh. 2,24 ”Men I skal lade det, I har hørt fra begyndelsen, blive i jer...”

Jeg overgav jer nemlig som noget af det første, hvad jeg selv modtog: at Kristus døde for vore synder, efter skrifterne, og at han blev begravet; og at han er opstået på den tredje dag, efter skrifterne,...” 1 Kor. 15,3-4

Det første som jeg selv modtog...” skriver Paulus, var at Kristus døde for vores synd efter skrifterne. ”Og” siger han. Kristus blev begravet og opstod på den tredje dag, ”Efter skrifterne”.

Hvad stod der i skrifterne om Kristus? ”Men han blev såret for vore overtrædelser, knust for vor brødes skyld; os til fred kom straf over ham, vi fik lægedom ved hans sår.” Es. 53,5

Det samme budskab Paulus bringer videre til andre. Et enkelt budskab om frelse fra synd, ved Kristi død og opstandelse.

Hvad bringer du som det første i dine samtaler med andre? Diskuterer du ”dyb” bibelkundskab eller bringer du det enkle budskab om Jesus, Frelseren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar