Andagt: Frihed og helliggørelse.

Men nu, da I er blevet frigjort fra synden og er blevet trælle under Gud, har I den frugt, at I helliggøres, og det ender med evigt liv; thi syndens løn er døden, men Guds nådegave er evigt liv i Kristus Jesus vor Herre.” Rom. 6,22-23

Romerbrevet er efter min mening et af de mest vidunderlige skrifter fra Paulus. Her viser han på en enkel og klar måde hvordan Gud løste problemet med synden der var kommet ind i verden. Prøv engang og sæt dig ned og læs romerbrevet. Læg mærke til hvordan Paulus, skridt for skridt, viser dig hvordan Gud, i Kristus, allerede har renset og frigjort dig fra synden og dens ”følgesydomme”.

Men nu,...” siger Paulus, hvor alt er rede fra Guds side og du har overgivet dit liv til Ham, som en træl under Gud – ja, du læste rigtigt, Paulus bruger ordet træl - så ”...har I (du) den frugt, at I (du) helliggøres,..”.

Med andre ord, du har, i Kristus, fået det hele fra starten og efterhånden som Kristus får lov til leve sit liv ud igennem dig og forme din personlighed, dit følelsesliv og hele din måde at tænke på vil du opleve som en erfaring det Paulus skrev sine lovbundne søskende i Galatien:
”...det er ikke længere mig, der lever, men Kristus lever i mig; og det liv jeg nu lever i kødet, det lever jeg i troen på Guds Søn, som elskede mig og gav sig selv hen for mig” Gal. 2,20

Og..” siger Paulus, ”...det ender med evigt liv; thi syndens løn er døden, men Guds nådegave er evigt liv i Kristus Jesus vor Herre.”.

Så kære bror og søster, det er en vidunderlig vandring vi er sat ind i og vi har i Kristus foråd til hele rejsen. VI VED hvor vores vandring ender - Alt af bare nåde ved tro, en gave fra Gud til mennesket i Kristus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar