Andagt: Hjælp i magtesløshed.

Ligeledes kommer Ånden os til hjælp i vor magtesløshed; thi hvad vi rettelig bør bede om, forstår vi ikke, men Ånden selv går i forbøn for os med uudsigelige sukke. Og han, som ransager hjerterne, ved, hvad Åndens attrå er, thi efter Guds vilje går Ånden i forbøn for hellige.” Rom. 8,26-27

Ofte tænker vi her kun på magtesløshed i bøn, men her er tale om noget mere end dette. Her tales om vores magtesløshed – som helhed!!! Paulus siger her at Ånden tager over i vores magtesløshed – og beder, sukker, takker, lovpriser Gud og går i forbøn for hellige – Både forståelig tale men også tungetale (Se evt. 1 Kor. 14,17 ”Din takkebøn er god nok,..”).

Det er vigtigt at du og jeg kommer til den erkendelse at vi ER MAGTESLØSE i os selv og at vi i vort åndelige liv er helt afhængige af Guds Ånd. Denne erkendelse var en dyb grundvold i Paulus´s liv – prøv at læse hvad han skriver andre steder om denne magtesløshed:

´Min nåde er dig nok; thi i magtesløshed udfolder min kraft (Guds kraft) sig helt.´ langt hellere vil jeg derfor rose mig af min magtesløshed, for at Kristi kraft kan tage bolig i mig.” 2 Kor. 12,9

...også vi er jo magtesløse i ham, men I skal erfare, at vi med ham lever ved Guds kraft.” 2 Kor. 13,4b

Så kære læser, lad os vedgå os vores magtesløshed, kaste os i Guds arme og ydmyge os under Hans vældige hånd (1 Pet. 5,6).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar