Andagt: Send dit lys Herre

Send dit Lys og din Sandhed, de lede mig, bringe mig til dit hellige Bjerg og til dine Boliger, at jeg må komme til Guds Alter, til min Glædes Gud, juble og prise dig til Citer, Gud, min Gud!

Hvorfor er du nedbøjet, Sjæl, hvi bruser du i mig? Bi efter Gud, thi end skal jeg takke ham, mit Åsyns Frelse og min Gud! Sl. 43,3-5

Guds Ånd lys og åbenbaring, bringer os ind i Guds tanker og stiller os ansigt til ansigt med Guds alter, Golgatha Sl. 48,10 + Sl. 73,17.

Vi har brug for, ja vi er afhængige, af Helligånden lys og åbenbaring når vi læser eller hører Guds ord. Åbenbaring fra Herren for at kende Hans Sandhed, Hans tanker.

Der kan sagtens være at du og jeg har hørt, læst og ved meget om Sandheden, men der er ikke liv, i noget af dette hvis ikke det kommer fra den Hellige Ånd Joh. 5,39-40.

Der må være et råb vores hjerter ligesom der var i Davids hjerte da han råbte til Herren og sagde Sig til min sjæl, jeg er din frelse” Sl. 35,3. Han vidste, at han havde brug for et levende ord fra Herren, en personlig påmindelse fra hans frelser.

Hvad med dig kære læser? Har du en længsel i dit hjerte efter at høre Helligåndens stemme i dit indre? Da bi på Ham kære ven og lad Ham få lov til at åbne skrifterne for dig.

Hvorfor er du nedbøjet, Sjæl, hvi bruser du i mig? Bi efter Gud, thi end skal jeg takke ham, mit Åsyns Frelse og min Gud!

Vær ikke nedslået, men se, med taknemlighed hen til Jesus, Ham som er din Frelse, din Glæde og din Gud!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar